Selve oppgaven skal bygges på mediehistorie, uttrykkshistorie eller designhistorie, og vi kan derfor velge å tolke dette ganske fritt. For eksempel så kan man bygge oppgaven vår på aviser, sosiale medier, film, fotografi, radio eller grafisk. Man kan også innsnevre dette ennå mer ved å snakke om en kjent fotograf, en spesiell film - for eksempel Istid, eller man kan snakke om Facebook. Selve oppgaven er nemlig veldig fri, og derfor er det viktig å velge noe som man selv er interessert i å finne ut, ellers blir det en tung og lang prosess.
Selve oppgaven er å finne et tema og en problemstilling som vi skal skrive en tekst til. Denne teksten skal leses inn på engelsk med en stemme som passer til det du forteller om. Vi blir derfor vurdert etter hvordan vi snakker engelsk, hvordan selve resultatet blir, og en skriftlig engelsk vurdering av en refleksjonsoppgave som skrives i etterkant. Lydfilen som leses inn skal deretter få bilder som styrker det du sier. Man kan på en måte si det blir som en bildefremvisning/bildehistorie, bare at man ved hjelp av grafiske elementer og lyder, gjør visningen mer interessant og er til for å underholde publikum. Man kan også inkludere filmklipp, dersom man ønsker det. Bildene må derimot være av god kvalitet, så man velger selv om man vil ta bilder, eller om man ønsker å laste dem ned fra nettet. Filmen skal til slutt være omtrent 3-6minutter.
Selve måten å lage film på kalles Infotainment, fordi man skal informere og lære vekk noe til publikum, på en underholdende måte. Ved å bruke ulike virkemidler, som tekst, lyd, bilde, film... så stimulerer man flere sanser samtidig, noe som gjør at man dermed blir lettere underholdt på en interessant og lærerik måte.
Jeg har valgt temaet: Newspapers og problemstillingen jeg kommer til å jobbe ut fra er: "How has modern media affected our reading habits and what consequences does this development have for traditional media"
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar