Opplæring

Her ligger alle opplæringsinnleggene fra opplæring i Foto, Illustrator og PhotoShop.

Foto-opplæring

I løpet av dei tre første vekene på Vågen, går vi gjennom ein opplæring innen tre ulike emner; foto, Illustrator og PhotoShop. Dette er sida for foto og skal gi ulike forklaringer av fotografier og bruk av kameraet. Eg brukar eit Canon 7D til alle bildene på bloggen, med mindre noko anna er nemnd.


MOTLYS

Å ta bilder mot sola kan bli en utfordring. Når vi møter en utfordring må vi derfor vite hvordan vi skal løse dette problemet. Vi prøvde derfor ut ulike måter for å få best bilde når vi har kameraet rettet mot lyset. 

Når vi tar bilde med Auto instillinger mot lyset, vil kameraet tenke på gråtoner, og legge ansiktet mørkt, samtidig som bakgrunnen kan bli grålig. 











Om vi retter kameraet mot ansiktet på personen, og stiller inn riktig eksponering, vil ansiktet komme mer til syne, men kan virke litt flatt.



Vi prøver til slutt å bruke en reflektor slik at lyset blir rettet mot ansiktet, og lyset virker inn slik at ansiktet ikkje ser så flatt ut.
Bildeinnstillingene: f/22, 1/30 sek, ISO 400


BRENNVIDDE

Brennvidde handlar om kor stor avstand det er frå sensorplata til blenderåpninga i fotoapparatet. Dersom brennvidden er stor, altså mykje innzoomet, vil du få ein mindre vinkel, som er det området du vil få avbilda, og tingene i bakgrunnen virker som om dei er nærmere kameraet. Men om du har ein liten brennvidde, altså at du ikkje har zoomet inn, vil bildevinkelen bli større og tinga i bakgrunnen verker fjernare i forhold til zoom varianten, men samtidig ha ein normal avstand som i verkelegheita.



















Om vi ser på eit eksempel av portretter ser vi at biletet som er teke med zoom, har bakgrunnen mykje nærmare enn det biletet uten zoom har. Vi ser og at ansiktet får ulike forvrengingar på det biletet kvar bakgrunnen er fjern; nasen og pannen blir større, samt smalere kjeve.































.......................................................................................................

LUKKERTID

Dersom man skal ta bilete av noko som er i bevegelse, er det ulike måtar å gjere dette på. Det som er viktig for å få rett fokus på det du vil, er å stille inn lukkertida riktig. Har du lang lukkertid og held kameraet i ro, vil det som er i bevegelse bli utydeleg og dratt ut over biletet, medan bakgrunnen vil vere litt meir tydeleg. Dersom du har same lukkertid, og beveg deg i same retning med det du tek bilete av, skal du kunne få til at motivet blir skarpt medan bakgrunnen er utydeleg. Dette krev sjølvsakt konsentrasjon og ein del øving for å få til. Om du vil at heile biletet skal bli skarpt, sjølv om noko er i bevegelse, vil det være lurt å ha kortare lukkertid på kameraet.

Vi ser på nokre eksempler!























Her er det brukt Lukkertid 1/15, F.Stopp f/22 og ISO-100. 
Vi ser at bakgrunnen er tydeleg, mens foten som er i bevegelse, nesten forsvinner.


Bildet er tatt med Lukkertid 1/15, F-Stopp f/29, ISO-100
Dette er mitt forsøk på å få motivet skarpt samstundes som eg beveger kameraet. Bakgrunnen skal då bli utydeleg. Som dere ser var dette noko eg ikkje fekk heilt til. Det kan hende at dette har noko med det faktum at vingene på fuglen beveger seg i ulik retning i forhold til kroppen. Det sorte og røde, heilt bakerst på kroppen til fuglen, ble skarp slik som den skulle.


























Dette bildet er tatt med Lukkertid 1/500, F-Stopp 4.5 og ISO-100.
Vi ser her at alt på biletet blir skarpt, sjølv om personen er i bevegelse, dette er fordi lukkertida er kortare, slik at bevegelsen blir fanget mykje lettare.
.......................................................................................................................................

DYBDESKARPHET


Som vår fyrste oppgåve i foto-opplæringa, skulle vi læra om dybdeskarphet. Dette dreiar seg om kva, og kor mykje som skal være skarpt i eit bilete. Dette kan me nemleg velja sjølv ved hjelp av  blendaropninga. 

Blendaropninga ligg i linsa og skal både brukast for å regulera kor mykje lys som slepp inn, og kor mykje av biletet som skal vere skarpt. Innstillinga på blendaropninga stilles ved hjelp av ein slags skala, der låge tal tilsvarar stor blenderoping og samtidig liten dybdeskarphet, medan store tall gir ein liten blenderoping, samt stor dybdeskarphet. 

Dersom dybdeskarpheten er liten, vil det kun være det som er nærmast som er skarpt, medan resten er blitt uklart/blury, og dersom dybdeskarpheten er stor vil både det som er nært og det som er fjernt, bli skarpt.


Personleg hadde eg problem med å forstå dette. Men etter å ha prøvd litt heima, fekk eg betre effekt på bileta. Eg vel derfor å visa dykk både det settet med bileta eg tok på skulen, og det eg tok heime. Slik at de kan sjå litt korleis eg tenkte og få sjå litt ulik effekt av dybdeskarpheten.

VI SER PÅ BILETA OG KAMERAINSTILLINGANE:





















F-stopp: f/ 3.5.              Eksponeringstid: 1/4sec.                      ISO-hastighet: ISO-100























F-Stopp: f/22.                      Eksponeringstid 1/4sec.                     ISO-hastighet: ISO-3200


F-Stopp: f/3.5.                               Eksponeringstid: 1/320sek          ISO hastighet: ISO-  3200        

F-Stopp: f/22.                      Eksponeringstid 1/10sek.                    ISO-hastighet: ISO-3200
  


Photoshop-Opplæring

Kule i hånd

Då vi jobbet med Photo-Shop opplæringen i dag, arbeida vi med å lage ei kule, som vi plasserte i ei hand etterpå. Det å lage sjølve kula gjekk ganske greit, det samme gjorde det å sette kula inn i handa. Vi jobba mykje med layermask til blandt anna å fjerne ting etter å ha gjort bildet "kuleforma" og for å få fingrane fram. Effektredigering som vi kunne prøva oss på i etterkant derimot, gjekk ikkje greit i det heila. Eg er framleis ganske lost, men forstår i det minste noko som skjer. 



BOX I PHOTOSHOP

Som ein del av opplæringa vår i Photoshop, la vi mønster på en boks og la på speilingar i vindauget og i bordflata. For å være ærleg, er eg framleis heilt lost i Photoshop, men prøver så godt eg kan å henga med.

Boksen var allereie laga, vi måtte bare flytte nokre mønsterbiter for å leggje dei på boksane, og bruke ulike verktøy som blur og blenderinstillingar for å endra skyggane. Biletet viser resultatet mitt.




























Illustrator-opplæring

DAGENS ILLUSTRATOR

Vi fortsetter med opplæring i Illustrator, designerprogrammet. 

Fokuset låg i dag på fonter og former, og vi lærte mange ulike hurtigtaster for dei ulike måtane å laga figurane korrekt på. Illustrator er fortsatt ganske spanande, sjølv om det sjølvsagt er vanskeleg med alle hurtigtastane som må bli hugsa. Heldigvis har vi angretastar, og kan derfor prøve og feile om kvarandre så mykje vi ynskjar. 



DETTE ER DET EG LAGA I ILLUSTRATOR I DAG:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar